Πρόταση για την τροποποίηση του προγράμματος προβολής Τουρισμού

Πρόταση για την τροποποίηση του προγράμματος προβολής Τουρισμού

Περιφερειακό Συμβούλιο: 19 Μαΐου 2020

Φίλες και φίλοι.

Η παράταξη μας  με μεγάλη αγωνία εδώ και πολύ καιρό  είχε τονίσει το θέμα στήριξης της Επιχειρηματικότητας και δη του Τουριστικού κλάδου ο οποίος λόγω της χρονικής περιόδου είναι ο πρώτος που αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Κρίθηκε σκόπιμο  η  Περιφέρεια να ενεργοποιήσει  γρήγορα αντανακλαστικά στα μεγάλα προβλήματα που δημιουργήθηκαν  στις τουριστικές επιχειρήσεις και στην τοπική οικονομία ,λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις προτάσεις του κλάδου σε περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο.

Στα πλαίσια αυτά καταθέσαμε γραπτώς τόσο στα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας όσο και με δελτίο τύπου στις 27-4-20 τις προτάσεις του συνδυασμού μας οι οποίες και σας γνωστοποιήθηκαν, σχετικά με μέτρα και δράσεις της Περιφέρειας για την αντιμετώπιση της κρίσης στον Τουρισμό λόγω κορονοϊού, πέρα και έξω από την στήριξη του τομέα με κεντρικές πολιτικές όπως ασφαλιστικές, φορολογικές απαλλαγές και μέτρα ρευστότητας.

Προτείναμε άμεσες λύσεις στο πρόβλημα  του τουρισμού μέσω της αναμόρφωσης των αναπτυξιακών πολιτικών και των προγραμμάτων επιχειρηματικότητας στηριζόμενα και από νέες χρηματοδοτήσεις αλλά και μέσω της αναμόρφωσης του προγράμματος επιχειρηματικής και τουριστικής προβολής.

Με μεγάλη ικανοποίηση λάβαμε την πρόσκληση για συζήτηση με αποκλειστικό θέμα  την Τροποποίηση προγράμματος τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για το έτος 2020 αναμένοντας την εισήγηση του αρμόδιου αντιπερειφερειάρχη.

Δυστυχώς για άλλη μία φορά σε ένα τόσο σημαντικό, αλλά  και ιδιαίτερα κρίσιμο λογω συνθηκών ζήτημα βρεθήκαμε απέναντι στον ορισμό της δυσκολίας αντίληψη της κατάστασης του τουριστικού κλάδου, μίας πρότασης η οποία μάλλον ο συντάκτης της δεν κατάλαβε την σκοπιμότητα της τροποποίησης της  προβολής λογω ειδικών συνθηκών …συνθηκών ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗΣ.

Τι πιο λογικό λοιπόν βάση της εγκεκριμένης εισήγησης να μας ενημερώνατε από το σημείο 1 έως το σημείο 16 του τουριστικού προγράμματος,

τι έχετε υλοποιήσει

τι προτίθεστε να αλλάξετε και

τι έχετε μερικώς υλοποιήσει μέχρι σήμερα,

δίνοντας μας και μια γεύση  συμπερασμάτων, αποτελεσμάτων αλλά και οικονομικών στοιχείων από την μέχρι τώρα υλοποίηση του προγράμματος.

Φίλες και φίλοι

Είναι επιβεβλημένη η ολοκληρωμένη παρέμβαση της περιφέρειας, τόσο για την επιβίωση του στερεοελλαδίτικου τουρισμού το 2020 ,όσο και για την ανταγωνιστική προσαρμογή του στη συνέχεια, στις νέες συνθήκες που δημιουργεί η κρίση.

Στο πλαίσιο αυτό καταθέτουμε  συμπληρωματικά τις παρακάτω συγκεκριμένες και άμεσα υλοποιήσιμες προτάσεις που κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση του επαναπροσδιορισμού της τουριστικής προβολής της περιφέρειας λογω έκτακτων συνθηκών.

Η πρόταση μας είναι η εξής :

ΕΣΟΔΑ

Α. Τελικό ποσό: 117.000 +4.200 (εξοικονόμηση από έκθεση Βερολίνου)=121.200

Β. Τελικό ποσό : 33.000 + 2000  (μαθητικός διαγωνισμός λογότυπο)+3.000 ευρώ(Film office) =                                                                                             38.000

Δ. Μεταφορά των νέων 1,2 μελετών την επόμενη περίοδο 15.000+18.000=33.000

Συνολικό διαθέσιμο ποσό:                                                                             192.200

ΕΞΟΔΑ

Δ. Νέα  δράση Τελικό ποσό :      12.000 (ψηφιακή έκθεση)+ 3.000 ευρώ (Διοργάνωση Ψηφιακού Συνέδριου) =                                                      15.000

Τελικό διαθέσιμο πόσο προβολής μέχρι μήνα Σεπ.    177.000 ευρώ

Διάθεση προϋπολογισμού:

  1. Προβολή από περιφερειακά ΜΜΕ :                                                      60.000
  2. Συχρηματοδότηση τουριστικής προβολής ενώσεων ξενοδόχων:  40.000
  3. Συμμέτοχη τουριστικής προβολής ΕΟΤ                                          :       40.000
  4. Συμμετοχή στην έκδοση πιστοποιητικών υγείας βάση προτάσεων των ενώσεων ξενοδόχων                                                                        : 30.000
  5. Απρόβλεπτα                                                                                        :            7.200

Σύνολο :                                                                                                                       177.200

Η Περιφέρεια μας θα πρέπει να έχει δυναμική παρουσίαση στην δύσκολη αυτή περίοδο κρίσης του τομέα του τουρισμού και της επιχειρηματικότητας στην οποία περιλαμβάνεται και η εστίαση. Δυο κλάδοι που είναι αλληλένδετοι. Ειδικότερα:

Α)Δράσεις για την προβολή

  1. Συμμετοχή της περιφέρειας στην νέα καμπάνια του ΕΟΤ ώστε να μπορέσουμε άμεσα να πετύχουμε την προβολή της περιφέρειας μέσω της εθνικής προβολής αλλά και επίσης  και να έχουμε μερίδιο αγοράς στις διμερείς σχέσεις που θα υπογραφούν με βαλκανικές χώρες αλλά και άλλες π.χ  Κύπρο Ισραήλ.
  2. Την δημιουργία και ανάπτυξη της διαδικτυακής πλατφόρμας της Περιφέρειας για την προώθηση και ανάδειξη της τουριστικής ύλης-της οποίας η προετοιμασία και λειτουργία έχει καθυστερήσει-καθώς επίσης  την άμεση συμμετοχή μας στην στοχευμένη καμπάνια προβολής του Υπουργείου Τουρισμού-ΕΟΤ-MarketingGreece  και στην πλατφόρμα «Greece from Home», η οποία δείχνει να έχει μεγάλη επισκεψιμότητα και σημαντικά αποτελέσματα στο τουριστικό κοινό.
  • Συμμετοχή κάλυψης κατά 40% (όσο είναι περίπου η ιδιωτική συμμετοχή σε προγράμματα ΕΣΠΑ) στα πιστοποιητικά υγείας που πρέπει να έχουν οι τουριστικές επιχειρήσεις είτε απευθείας μέσω αίτησης είτε μέσω των ενώσεων τους.
  • Ανάπτυξη εσωτερικού τουρισμού, με συγκεκριμένο πρόγραμμα και παροχή κινήτρων. Πρόκειται για το μόνο είδος τουρισμού στο οποίο μπορεί να στηριχθεί άμεσα η ανάκαμψη της τουριστικής δραστηριότητας, χωρίς μεγάλο υγειονομικό ρίσκο η οποία επιτυγχάνεται με επιδότηση ευέλικτων πακέτων διακοπών για τους πολίτες, με εισοδηματικά κριτήρια και διευρυμένη βάση.
  • Άμεση χρηματοδότηση διαφημιστικής καμπάνιας κοινωνικού τουρισμού μέσω φορέων η ενώσεων από το κονδύλι που υπολογίζουμε να πάει στα ΜΜΕ.

Β)Πολιτικές στήριξης του τουριστικού κλάδου με περιφερειακά και εθνικά μέτρα

  1. Συγχρηματοδότηση για την εκπαίδευση του προσωπικού στα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα εφαρμοστούν για την ασφάλεια επισκεπτών, εργαζομένων και τοπικών κοινωνιών.
  2. Συνεργασία Περιφέρειας, ΠΕΔ και  Δήμων για την υγειονομική προστασία κοινοχρήστων χώρων και των νοσοκομειακών υποδομών, των Δημόσιων Νοσοκομείων, των Κέντρων Υγείας τα οποία πρέπει  να οργανωθούν και να στελεχωθούν ώστε να παρέχεται ασφάλεια στον επισκέπτη και τον τουρίστα. Άλλωστε είναι μια ευκαιρία για την εκκίνηση όλων εκείνων των πολιτικών ώστε να αναπτυχθεί και ο Ιατρικός Τουρισμός.
  3. Να υπάρξει άμεση διεκδίκηση χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ ή και του ΠΕΠ, με ταχύτατες διαδικασίες, και σε ποσοστό επιχορήγησης 100% όλου του εξοπλισμού άμεσης και συχνής απολύμανσης όλων των χώρων του ξενοδοχείου,επιχειρήσεων εστίασης, προφανώς μέσω πρωτοκόλλων υγείας και έκδοσης σχετικών πιστοποιητικών ISO, με τη μέθοδο της νεφελοποίησης, απολύμανση είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τη διατήρηση υψηλών επιπέδων υγιεινής και τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.
  4. Την δημιουργία πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου σε νομαρχιακό και περιφερειακό επίπεδο ώστε να ενισχυθεί η αγορά της Περιφέρειας αλλά και  των τοπικών αγορών σε συνδυασμό με μια καμπάνια για την στήριξη των καταστημάτων και των τοπικών επιχειρήσεων εστίασης. Φυσικά αυτή η πολιτική ήδη έπρεπε να είχε προχωρήσει και να βρίσκεται σε εφαρμογή .
  5. Την συνεννόηση με την ΠΕΔ για την μείωση σε δημοτικά τέλη,  τέλη 0,5% επί του τζίρου, ενοικίασης παραλιών, πλατειών, πεζοδρομίων κλπ. έτσι ώστε να μην υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση των επιχειρήσεων από τους δήμους.
  6. Στήριξη των εργαζομένων στις επιχειρήσεις από το κοινοτικό πρόγραμμα SURE και από τα αδιάθετα κονδύλια του Κοινωνικού Ταμείου, προγράμματα για τα οποία η Περιφέρεια πρέπει να προετοιμαστεί ΑΜΕΣΑ, με τον επανασχεδιασμό των προγραμμάτων της και των αδιάθετων κονδυλίων και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις όπως σε προηγούμενη φάση.

Η Περιφέρεια πρέπει να σταθεί αρωγός  στα αιτήματα εκπροσώπων των επιχειρήσεων και των τουριστικών καταλυμάτων και ξενοδοχείων ,στην επανεκκίνηση της επιχειρηματικής και   τουριστικής   περιόδου για να μην μείνει καμία επιχείρηση κλειστή, βάση «ενός προγράμματος διαχείρισης κρίσης της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού στην ΠΣΤΕ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *